1403-01-01 07:13
456
0
89240
مردم به مشارکت حداکثری فرا خوانده شدند؛

حکم جهاد رهبر انقلاب برای تحقق خرمشهرهای اقتصادی

معاون سیاسی نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه نینوا با اشاره به حکم رهبر معظم انقلاب اسلامی در سال جدید گفت: مردم برای تحقق خرمشهرهای اقتصادی وارد میدان مشارکت حداکثری شوند.

علی خالقی با تبریک سال جدید و آرزوی روزهای خوب و پربرکت برای ملت بزرگ ایران و مردم استان گلستان پیرامون پیام نوروزی رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر «جهش تولید با مشارکت مردم» اظهار کرد: فتح خرمشهر محصول تغییر شیوه دفاع و کنار گذاشتن اصول متعارف جنگ بود‌ زمانی که با  اتکای به مردم فصل نوینی از مقاومت فعالانه را در جبهه‌ها به نمایش گذاشتیم.

وی تاکید کرد: خرمشهرهای اقتصادی با خارج شدن از مسیر متعارف اقتصاد و تغییر نگاه ما نسبت به اقتصاد از طریق حرکت به سمت مشارکت مردم در اقتصاد حاصل می‌شود.

*  مردمی‌سازی راهکار عبور از چالش‌های اقتصادی است

معاون سیاسی نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه نینوا گفت: مشارکت مردمی در اقتصاد نسخه‌ای بود که در سال‌های بعد از انقلاب در جهاد سازندگی، بنیاد مسکن، بنیاد مستضعفان در پیش گرفته شد و موجب آبادانی و توسعه سراسر کشور شد، اکنون نیز این نسخه به صورت محدود در گروه‌های جهادی قابل مشاهده است.

خالقی توضیح داد: تجربه و نگاه عمیق سکاندار انقلاب در خصوص عبور کشور از چالش‌ها به کمک مردم، باعث شد تا از سال۱۳۸۴ سیاست‌های کلی اصل ۴۴ را برای عبور از چالش‌های اقتصادی از طریق مردمی‌سازی آن ابلاغ کنند.

وی با اشاره به اینکه دولت سیزدهم شعار مردمی بودن را برگزید، تصریح کرد: شایسته است، همین دولت، مشارکت حداکثری مردم در اقتصاد را با قوت و تدبیر طرح ریزی و اجرا کند.

* دولت بستر مناسب برای ورود آحاد مردم به چرخه اقتصاد را فراهم کند

معاون سیاسی نمایندگی ولی فقیه در سپاه نینوا با بیان اینکه در مشارکت مردم در اقتصاد دولت و مردم وظایفی دارند، گفت: دولت باید تلاش کند تا رقیب فعالیت‌های تولیدی در کشور به شدت تضعیف شود و فعالیت‌های نامولد که فاقد ارزش هستند، پرهزینه شوند تا زمینه حضور مردم حاصل شود.

خالقی افزود: مشوق‌های لازم برای حضور مردم در فعالیت‌های تولیدی و کاهش ریسک آنها از طریق ساز و کارهای بیمه ای، طراحی شود.

وی تاکید کرد: در مردمی‌سازی تولید، دولت باید بستر مناسب برای ورود آحاد مردم به چرخه اقتصاد را فراهم کند. حتی در اینجا قرار نیست دلال حدف شود. دلال را باید جهت‌دهی کرد و از توانمندی او در نظام توزیع استفاده کرد.

* مردمی‌سازی تولید دلیل بر حمایت از کالای بی‌کیفیت نیست

معاون سیاسی نمایندگی ولی فقیه در سپاه نینوا گفت: توسعه بنگاه‌های خرد و کوچک، تعاونی‌ها، اشتغال‌های خانگی، ارائه مکانیزم‌های مالی و مردم‌محور در بازار سرمایه از جمله ابزارهای لازم برای مشارکت مردم در اقتصاد است.

خالقی با اشاره به اینکه مردمی‌سازی تولید دلیل بر حمایت از کالای بی‌کیفیت نیست و تولیدکنندگان وظایفی دارند، افزود: تولیدکنندگان تعهداتی دارند که یکی از مهمترین آنها  کیفیت کالای تولید شده و وجود خدمات و پشتیبانی پس از فروش است و دولت باید این حقوق مردم را تضمین کنند.

وی با اشاره به وظایف مردم در تحقق شعار سال تصریح کرد: مردم باید فرهنگ اقتصادی خود را اصلاح کنند، فعالیت‌های نامولد و مزاحم در اقتصاد ما نه تنها قبحی ندارد بلکه به دلیل درآمدهای بالا، از منزلت بالایی هم برخوردار است، باید فرهنگ کار، تولید و کسب درآمد صحیح بر جامعه سایه افکنده و فرهنگ فعالیت نامولد تضعیف شود.

خالقی بیان کرد: مردم وظیفه دارند از کالای ایرانی و تولید داخل حمایت کنند ولو کالای ایرانی کیفیت کمتری داشته باشد، در عین حال مطالبه‌گری کیفیت را هم داشته باشند.

خبرنگار: سمیرا رجبی

انتهای خبر/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.